Από τους γνωστότερους ο θάνατος του Σωκράτη .[14] που εκτίθεται στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης, ο Λεωνίδας στις Θερμοπύλες, η κηδεία του Πάτροκλου, ο έρωτας του Πάρη και της Ελένης, ο Άρης αφοπλίζεται από την Αφροδίτη και τις Χάριτες, Et in Arcadaia ego (=Και εγώ [ήμουν] στην Αρκαδίας) Δίας και Αντιόπη. Ανάμεσά τους και η ελαιογραφία: Η Ανδρομάχη θρηνεί πάνω στον Έκτορα. Η θεματολογία του είναι εμπνευσμένη από την Ιλιάδα, Ραψωδία Ζ 389 και 441- 446.[7]**
![]() |
Πίνακας του Σεργκέι Ποστίνκοφ, ιδιωτική συλλογή (1863). |
Σ΄ έναν άλλο όμως πίνακα του Ρώσου ζωγράφου Σεργκέι Ποστίνκοφ (Postinkov)
το βάρος της σκηνής μετριάζεται από τα χαμόγελα που προκαλεί ο φόβος του Αστυάνακτα για το κράνος του πατέρα του, όταν τους λέει αντίο πριν την μάχη με τον Αχιλλέα.
*Οι εικόνες από τα κοινά ( commons) του διαδικτύου που είναι ελεύθερα πνευματικών δικαιωμάτων είτε λόγω παρ;έλευσης 70s είτε γιατί οι δημιουργοί ή κάτοχοι απεφάσισαν έτσι.
*Οι αναφορές στη Βικιπαίδεια και ιδιαίτερα η σχετική ενότητα είναι δικές μου.
** (κλικ για ανακατεύθυνση).